-
Sătmărenii sunt mulțumiți de calitatea apei potabile din Satu Mare și mai mult de jumătate dintre locuitorii municipiului Satu Mare beau apă de la robinet în mod regulat, potrivit unui sondaj efectuat de Metro Media Transilvania.
Conform sondajului, mai mult de jumătate (52%) dintre sătmăreni beau apă de la robinet, 42% beau apă îmbuteliată, iar 7% au altă sursă pentru apa de băut.
54% dintre sătmărenii care locuiesc la bloc beau regulat apă de la robinet, procentul fiind puțin mai mic (47%) în rîndul celor care locuiesc la casă.
Persoanele intervievate au fost rugate ca pe o scală de la 1 la 5 unde 1 înseamnă Foarte nemulțumit iar 5 înseamnă Foarte mulțumit să noteze calitatea apei din rețeaua publică, rezultatele fiind înbucurătoare pentru Apaserv Satu Mare:
- 39% sunt foarte mulțumiți de calitatea apei,
- 43% dintre sătmăreni sunt foarte mulțumiți de culoarea apei,
- 38% sunt foarte mulțumiți de culoarea apei
Apa potabilă este considerată ca fiind, în majoritatea cazurilor, de calitate. Majoritatea sătmărenilor consumă apa direct de la robinet mul tmai mult comparativ cu alte orașe, precum Cluj-Napoca sau Zalău. Unul dintre factorii menționați cel mai des raportat la aspecte negative este gustul pronunțat de clor, aspect întâmpinat doar ocazional de către sătmăreni.
În privința calității serviciilor de furnizare, un procent de 54% dintre sătmăreni sunt mulțumiți de presiunea apei, 49% de continuitatea serviciului de alimentare cu apă și canal, iar 27% de investițiile realizate în modernizarea rețelelor.
Referitor la prețul apei potabile, 13% dintre sătmăreni sunt foarte mulțumiți, 32% sunt mulțmiți, 31% li se pare un preț echilibrat, 17% sunt nemulțumiți și 5% foarte nemulțumiți.
Din cunoștințele celor intervievați, tarifele în ce privește apa potabilă la nivel de Satu Mare sunt mai mici comparativ cu alte județe (cel mai des fiind menționat Clujul), dar totuși sunt considerate mari de majoritatea.
Potrivit sondajului, 29% dintre sătmărenii își achită facturile la apă și canalizare online, 28% la caseriile Apaserv, 21% la punctele Paypoint.
Modalitățile de plată a facturilor sunt suficient de variate astfel încât să nu existe probleme. Dispeceratul prin care utilizatorii pot lua legătura cu reprezentanți ai companiei, suferă în ce privește numărul, dar nivelul de deschidere, flexibilitate și informare a fost apreciat pozitiv
Referitor la promtitudinea cu care Apaserv intervine la sesizări, 29% dintre sătmăreni sunt foarte mulțumiți, 31% sunt foarte mulțumiți de calitatea lucrărilor, iar 46% de modul în care sunt anunțați de întreruperile programate.
Serviciile de furnizare la nivelul municipiului Satu Mare au fost considerate ca fiind funcționale și de asemenea, în cazul apariției defecțiunilor, sătmărenii remarcă operativitatea companiei care ajunge să rezolve problemele în termen scurt.
Sondajul Metro Media Transilvania a fost realizat pe un eșantion de 802 persoane.
© 2021 | S.C. APASERV SATU MARE S.A.