APASERV investește anul acesta peste 19 milioane de lei în lucrări de extindere și modernizare a rețelelor de apă și canalizare
Lista investițiilor a fost aprobată de Consiliul Local
HOTĂRÂRE
privind aprobarea Planului de lucrări de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare a activelor concesionate la Apaserv Satu Mare S.A. finanţat din Fondul de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare (IID) pentru anul 2020
Consiliul Local al Municipiului Satu Mare întrunit în şedinţa ordinară din data de 27.02.2020;
Analizând proiectul de hotărâre înregistrat sub nr. 13.392/20.02.2020, referatul de aprobare al Primarului municipiului Satu Mare, în calitate de iniţiator, înregistrată cu nr. 10.395/20.02.2020, raportul de specialitate al Serviciului Investiţii, Gospodărire, Întreţinere din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat sub nr. 10.397/20.02.2020, de raportul comisiei de specialitate a consiliului local, Raportul nr. 2884/19.02.2020 întocmit de Apaserv Satu Mare S.A.
În conformitate cu prevederile art.27 lit aa) din Actul Constitutiv al Apaserv Satu Mare S.A aprobat de Consiliul Local Satu Mare prin Hotărârea nr. 29/28.02.2019;
În temeiul art.10 al Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.198/22.12.2005 privind constituirea, alimentarea şi utilizarea Fondului de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii serviciilor publice care beneficiază de asistenţă financiară nerambursabilă din partea Uniunii Europene,
În baza prevederilor art. 129 alin.2 lit.b şi lit. d, alin.4 lit. f , alin. 7 lit. n din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, În temeiul prevederilor art. 139 alin.(3), lit g) din O.U.G nr. 57/2019 privind
Codul administrativ,
Adoptă prezenta,
HOTĂRÂRE:
Art.1. Se aprobă Planul de lucrări de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare a activelor concesionate la Apaserv Satu Mare S.A. finanţat din Fondul de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare (IID) pentru anul 2020, parte integrantă a Programului de investiţii - anexă la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare, conform anexei la prezenta hotărâre.
Art.2. Programul de investiţii - anexă la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare va fi actualizat în baza prezentei hotărâri.
Art.3. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei se însărcinează directorul general al Apaserv Satu Mare S.A.
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului municipiului Satu Mare, în termenul prevăzut de lege, Primarului municipiului Satu Mare, Apaserv Satu Mare S.A şi Instituţiei Prefectului Judeţului Satu Mare.
INIŢIATOR PROIECT
PRIMAR
Kereskényi Gábor
Director executiv
Nr. 10.397/20.02.2020
privind aprobarea Planului de lucrări de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare a
activelor concesionate la APASERV SATU MARE S.A. finanțat din Fondul de
întreţinere, înlocuire şi dezvoltare (IID) pe anul 2020
Analizând raportul de specialitate a APASERV SATU MARE SA, înregistrat cu nr. 2884/19.02.2020, constatăm că APASERV SATU MARE S.A., a constituit şi alimentat fondul de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare (fond IID) potrivit prevederilor OUG 198/2005 și Hotărârii C.L. Satu Mare nr. 95/26.05.2005. Hotărârea C.L.95/2005 a fost adoptată în vederea îndeplinirii unei din condiţionalităţile din memorandumurile de finanţare ISPA şi anume aceea de înfiinţare a unui fond de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare (fond IID) a fiecărui obiectiv de investiţii.
Conform OUG 198/2005 Fondul IID poate fi utilizat pentru:
a) plata serviciului datoriei publice constând în rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente împrumutului contractat sau garantat de stat pentru finanţarea programelor: Programul de dezvoltare a utilităţilor municipale, etapele I şi a II-a, Proiectul de conservare a energiei termice şi Programul de dezvoltare a infrastructurii în oraşele mici şi mijlocii din România, după caz;
b) plata serviciului datoriei publice constând în rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente împrumutului destinat cofinanţării proiectului care beneficiază de asistenţa financiară nerambursabilă din partea Uniunii Europene;
c) cheltuieli neeligibile reprezentând cheltuielile de achiziţie sau producţie a activelor corporale utilizate pentru implementarea proiectelor care beneficiază de asistenţa financiară nerambursabilă din partea Uniunii Europene dacă autoritatea responsabilă executa pregătirea terenului şi a lucrărilor de contrucţii pe cont propriu, cheltuielile cu achiziţia sau închirierea altor active care sunt considerate neeligibile, închirierea activelor fixe care sunt parte a cheltuielilor de capital, cheltuielile cu funcţionarea unităţii de implementare a proiectului, precum și pentru alte categorii de cheltuieli neeligibile necesare proiectului;
d) întreţinerea, înlocuirea şi dezvoltarea activelor date în administrare sau în concesiune, inclusiv a celor dezvoltate cu finanţare nerambursabilă din partea Uniunii Europene şi în conformitate cu programul aprobat de autoritatea administraţiei publice locale sau cu programul specific de operare şi întreţinere, convenit cu Comisia Europeană sau cu banca cofinantatoare;
e) plata TVA-ului aferent lucrărilor de construcție, întreținerii, înlocuirii și dezvoltării activelor realizate cu finanțare nerambursabilă din partea Uniunii Europene și în conformitate cu programul aprobat de autoritatea administrației publice locale sau cu programul specific de operare și întreținere, convenit cu Comisia Europeană sau cu banca cofinanțatoare.
Conform ordonanţei prioritare sunt:
- rata BEI: 3.683.650 lei;
- rata+dobânzi BERD (aferent UAT Satu Mare): 818.943 lei
- cheltuieli neeligibile POIM – Proiect Faza II: 818.500 lei
În urma solicitărilor înregistrate şi a prioritizării obiectivelor, stabilite urmare a discuţiilor purtate între conducerea SC APASERV SATU MARE SA și conducerea Municipiului Satu Mare se propune finanțarea următoarelor obiective:
- extindere rețele apă pe străzile: Cireșilor, Castanilor, Curtuiuș, Busuiocului;
- aducțiune de apă pentru zona Sud-Parc Industrial;
- extindere rețele apă Bercu Roșu;
- branșamente noi – 150 buc., înlocuire branșamente – 100 buc.;
- montare hidranți: 20 buc.;
- reabilitare poziții contorizări: 30 buc.;
- conectare imobile la branșamentele reabilitate: 60 buc.;
- conectare imobile la branșamentele reabilitate- proiect Primărie: 300 buc.;
- reabilitare reţele de apă pe străzi modernizate;
- ridicare la cotă capace cămine de apă: 10 buc.;
- reabilitare – vopsire conductă DN 500 pe podul CFR;
- lucrări de modernizare şi amenajări la Dispecerat Front captare, înlocuire debitemret puţuri – Front de captare;
- lucrări de înlocuire, reparații, modernizări la Uzina de apă Mărtinești: înlocuire aparate de măsură și control, înlocuire regulatoare vacum și injectoare la stația de clorinare, Program eficientizare ANRE- înlocuire pompe sumersibile, reabilitare sistem de încăşzire
- monitorizare presiuni și debite la stațiile de hidrofoare;
- dublu distilator Uzina de apă Mărtinești: 1 buc.;
- recipiente clor (butoaie): 2 buc.;
- racorduri de canalizare noi, înlocuiri: 100 buc.;
- guri de scurgere și cămin canal: 100 buc.;
- extindere rețele canal pe străzile Curtuiuș, Busuiocului, zona Dara-Diana;
- reabilitare colector de canalizare pe str.Rosetti (între B-dul Cloșca și str.Anderco) și subtraversare C.F.;
- conectare imobile la racordurile reabilitate: 500 buc.;
- ridicare la cotă capace cămine și guri de scurgere: 200 buc.;
- reabilitare conductă refulare DN 400 SP Fabricii, subtraversare C.F.;
- revizii şi reparaţii tehnice la Porsturi trafo zidite, Staţii de pompare şi Staţia de epurare;
- împrejmuiri SP Vulturului;
- înlocuit tablou automatizare la SP Vulturului
- bazin de retenţie ape pluviale SP Fabriocii, SP Vultzurului;
- înlocuiri pompe;
- Centrală electrică fotovoltaică.
Având în vedere cele de mai sus înaintăm spre dezbatere şi aprobare Consiliului Local al Municipiului Satu Mare Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de lucrări de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare, executat de APASERV SATU MARE S.A. din fondul de întreţinere, înlocuire şi dezvoltare (IID) pentru anul 2020.
Director executiv, Șef serviciu,
ec. Lucica Ursu ing. Szucs Zsigmond
© 2021 | S.C. APASERV SATU MARE S.A.